Přeskočit na obsah

Pokud jste opravdovým fanouškem Alfa Romeo, připravte se na šok: šéf Alfa Romeo prohlásil, že Quadrifoglio se hodí k benzínu… nebo k akumulátorům.

Ani Alfa Romeo Quadrifoglio se elektrifikaci nevyhne. Podle generálního ředitele společnosti mohou být sportovní vozy Alfa Romeo jak benzínové, tak elektrické.

Auta Alfa Romeo jsou někdy tak dobrá, že bychom si přáli, aby se znovu začala vyrábět, i když už uplynulo mnoho let. Vždy se vyznačovala vášnivým charakterem, byla návyková a byla vybavena spalovacími motory. Nyní však šéf Alfa Romeo prohlásil, že sportovní vozy s názvem Quadrifoglio mohou být jak benzínové, tak elektrické.

Je zřejmé, že Alfa Romeo není jen další značka pro milovníky automobilů, ale i takováto výjimečná společnost musí přejít na elektřinu, aby v Evropě přežila. Právě proto budou nové modely Giulia a Stelvio elektromobily, ale zůstane zachována nejvýkonnější řada značky? Podle generálního ředitele značky Santo Ficchiho může být elektrifikována i ona.

Pokud jste opravdovým fanouškem Alfa Romeo, připravte se na šok: šéf Alfa Romeo prohlásil, že Quadrifoglio se hodí k benzínu... nebo k akumulátorům.

„Mým snem je zachovat Quadrifoglio. Na to nemůžeme zapomenout. Quadrifoglio může být elektrické, proč ne? Ale může být i tepelné,“ uvedl v rozhovoru pro naše kolegy z Top Gear England.

Elektromobily Alfa Romeo nejsou žádnou novinkou, protože Junior má verze s bateriemi o výkonu až 280 koní. Nicméně budoucí modely Giulia a Stelvio budou znamenat novou éru a později se objeví i verze Quadrifoglio. Budou to elektrické modely, ale budou i verze se spalovacími motory a charakteristickým stylem.

To poslední je velmi důležité. Platforma obou vozů bude společná s ostatními modely skupiny Stellantis, ale italský výrobce chce zachovat svou individualitu a věnuje velkou pozornost vzhledu. Proto Ficchi zdůrazňuje, že „design musí odpovídat ostatním modelům, které chceme uvést na trh“.

Nicméně pouhou estetikou není snadné odlišit značku. To platí zejména pro společnost s tak rozpoznatelnou filozofií, proto budou při každém uvedení na trh propracovány i další aspekty. Design bude důležitý, ale to je jen začátek.

„Domnívám se, že značka Alfa Romeo je Itálie, je to červená barva, nebo rosso v italštině, a je to sport. Italská. Červená. Sportovní. Musíme najít správnou rovnováhu mezi těmito třemi složkami. Chci, aby produkt byl pouze Alfa Romeo,“ zdůrazňuje Ficici.

„Když se podíváte na auto, musíte hned poznat, že je to Alfa. A řidič musí mít vše pod kontrolou. Proto si nedokážu představit spoustu věcí kolem, které nepomáhají,“ poznamenává.

„Potřebujeme správnou rovnováhu mezi odpružením, řízením, tlumením, výfukovým systémem a motory, abychom dosáhli správného ovládání vozu,“ tvrdí generální ředitel italské společnosti. Bude to ale stačit k tomu, aby popularita společnosti vzrostla a její přežití bylo zajištěno?

Modely jako Tonale slibovaly impuls prodeje Alfa Romeo, ale jejich komerční výsledky nesplnily očekávání a výrobce musí růst. Naděje se vkládají do nového modelu Junior a také do vozů, které brzy doplní modelovou řadu.

Santo Ficili však jasně chápe, co je třeba udělat: „Musíme si udržet zákazníky, kteří milují Alfa – a těch je díky dědictví, závodům, slávě a produktu, který jsme v minulosti vytvořili, mnoho.“

Pokud jste opravdovým fanouškem Alfa Romeo, připravte se na šok: šéf Alfa Romeo prohlásil, že Quadrifoglio se hodí k benzínu... nebo k akumulátorům.

V této souvislosti vedoucí společnosti poznamenává, že „Junior je model, který bude vyhovovat mladým lidem. Most mezi novými zákazníky a nejzkušenějšími Alfisti“. To může přispět k růstu společnosti v rámci jejích možností, protože není tak velká firma jako BMW.

V každém případě, navzdory své menší velikosti, italská značka má zvláštní šarm, který se nedávno snažila využít v modelech, jako je exkluzivní 33 Stradale. Je to auto, které má mnoho společného s Maserati, ale to mu umožnilo vyjít na silnice a otevřelo dveře dalším hypotetickým sportovním modelům v budoucnosti.

„Pokud se mi podaří najít synergii s Maserati, pak si určitě dokážeme představit takové produkty. Měli jsme 8C, 6C, 4C. Je to snadné. Proč? Protože se mohu ohlédnout za minulostí Alfa Romeo,“ poznamenává Ficici.

33 Stradale je jen příklad, ale mohou se v budoucnu objevit další, dostupnější speciální vozy? Podle Ficiciho existuje mnoho možností, jak pracovat s některými designovými prvky jeho superauta: „Můžeme zvážit jednotlivé prvky tohoto designu a přenést je do budoucích modelů,“ řekl.

„Je zde prostor pro práci v menších segmentech: kupé, spider. Ale v současné době to není naší prioritou, protože nyní potřebujeme modely, které mohou zajistit objem prodeje nezbytný pro udržení značky,“ vysvětlil.

Bezpochyby je nejprve nutné najít stabilitu a teprve poté bude možné pracovat na emocionálnější stránce: „Musíme vzít v úvahu, že příští dva roky nebudou tak jasné. A pak uvidíme,“ uzavřel generální ředitel Alfa Romeo.