Přeskočit na obsah

Ferrari se vzdává dotykového ovládání, protože ho považuje za nepříjemné: vrací se k tradičním tlačítkům.

Ferrari ruší jedno z nejkontroverznějších rozhodnutí posledních let: plošné použití dotykového ovládání na volantu. Nyní tato značka, známá svými vzpínajícími se koňmi, nabízí svým zákazníkům praktické řešení kompatibilní s předchozími verzemi: nahrazení dotykového ovládání skutečnými fyzickými tlačítky.

Návrat ke zdravému rozumu

Jedná se o malou revoluci, nebo spíše kontrarevoluci. S příchodem modelů SF90 Stradale, 296 GTB a 12Cilindri se Ferrari rozhodlo pro ultramoderní rozhraní: dotykové ovládací prvky na volantu, které měly zlepšit ergonomii a rychlost ovládání. Ve skutečnosti však mnoho řidičů stěžovalo na nepohodlné ovládání, kdy pouhý dotek aktivoval nežádoucí funkce, jako je tempomat nebo navigační menu. Ferrari se dokonce pokusilo minimalizovat škody tím, že tyto dotykové plochy po deseti sekundách nečinnosti deaktivovalo.

Ferrari se vzdává dotykového ovládání, protože ho považuje za nepříjemné: vrací se k tradičním tlačítkům.

Nová volitelná výbava je k dispozici pro mnoho modelů

V rámci prezentace Ferrari Amalfi společnost Ferrari oficiálně oznámila návrat k fyzickým tlačítkům na volantu. Dobrou zprávou však je, že tato novinka není určena pouze pro ty, kteří si kupují auto poprvé. Gianmaria Fulgenzi, vedoucí oddělení vývoje produktů, potvrdil, že majitelé několika posledních modelů (296 GTB, Purosangue, SF90, 12Cilindri) budou moci své vozy vybavit tímto novým volantem „staré školy“.

„Ano, můžete,“ řekl Top Gear. A co víc: nemusíte měnit celý volant, stačí centrální náboj. Operaci lze provést v jakémkoli autorizovaném servisu Ferrari, bez nutnosti vracet vůz do Maranella. K vyzkoušení účinnosti této novinky stačí jednoduchá zkušební jízda.

Reklama

Ziskovost diktovaná zákazníky

Ferrari se vzdává dotykového ovládání, protože ho považuje za nepříjemné: vrací se k tradičním tlačítkům.

Enrico Galliera, marketingový ředitel Ferrari, přiznal, že značka byla příliš ambiciózní, pokud jde o dotykové rozhraní. Původním cílem, zejména u modelu SF90, bylo vytvořit stejně působivý zážitek z jízdy jako palubní elektronika. Ve snaze vše optimalizovat však Ferrari opomnělo základní prvek: intuici.

„Naše filozofie je taková: ruce na volantu, oči na silnici. Ale uvědomili jsme si, že řidiči tráví příliš mnoho času pohledem na volant,“ přiznal. Ferrari naslouchalo svým zákazníkům a rozhodlo se vrátit k základům.

Hlavní designér Flavio Manzoni tuto evoluci podpořil. Jako zapálený zastánce minimalismu nám připomněl, že krása spočívá v jednoduchosti. A zdá se, že Ferrari konečně našlo ideální rovnováhu mezi moderností a jednoduchostí použití.